När Jill Aittamaa fick nys om en ledig tjänst hos teknikföretaget Metria i Umeå tog hon genast chansen och har inte ångrat sig en sekund.

Att hitta rätt jobb kan vara en långdragen och tidskrävande process. Tillsammans med Searchia blir processen enklare. Du får en personlig jobbagent som hjälper till att hitta rätt jobb, med din personlighet, värderingar och erfarenhet i fokus.

Rekrytering inom IT

Jill hade arbetat som systemutvecklare i 6 år på olika företag runt om i Umeå men var fortfarande på jakt efter sin drömtjänst. När hon hörde att teknikföretaget Metria sökte systemutvecklare med UX-inriktning så tvekade hon inte en sekund. Det var både företaget och tjänsten i sig som lockade.

 “Det som fångade mitt intresse med själva tjänsten var UX-delen, det är något jag tycker är riktigt kul och som jag saknat på tidigare arbetsplatser” säger hon.

Marknaden för Metrias tjänster inom bland annat GIS, geodata och fjärranalys växer explosionsartat.
Sedan i höstas arbetar Jill på Metrias kontor i Umeå där man främst jobbar med utveckling av appar för fältlösningar inom GIS, e-handel med geodata, offlinelösningar och alltid med fokus på god användarbarhet.

“Trots att jag inte varit här så länge så känner jag att jag har hamnat helt rätt. Det är en härlig stämning bland alla kollegor och det finns inga hierarkier utan man tar verkligen tillvara på allas kompetenser” berättar Jill Aittamaa.

En stor fördel med Metria är att det finns utrymme för varje enskild medarbetare att utvecklas och vidareutbilda sig inom det område man är intresserad av.

“Jag känner verkligen att det finns plats för mig att utvecklas i den riktning jag själv vill. Det känns som att arbetsplatsen formas efter mig snarare än att jag formas efter den” berättar Jill Aittamaa.

Hur gjorde du för att hitta din drömtjänst hos Metria?
Jag har använt mig av Searchia som är en specialistagentur för specialister inom IT-branschen. När man är med i agenturen så får man en personlig rekryterare som håller koll på arbetsmarknaden och kommer med förslag på intressanta karriärmöjligheter.

Vad är fördelen med att använda sig av Searchia?
Det är superskönt att inte själv behöva hålla koll på arbetsmarknaden, utan man överlåter det till experter. Dessutom har de ett jättestort kontaktnät vilket är en otrolig fördel

 

Såhär går det till när man ansluter sig till Searchias agentur:

  • Gå in på Searchia.se och anmäl dig till specialistagenturen.
  • Searchia kontaktar dig och du bokas in för ett förutsättningslöst samtal med någon av Searchias rekryterare som blir din personliga rekryterare.
  • Även om du kanske inte söker jobb idag, så har Searchia gärna en kontinuerlig kontakt med dig för att diskutera framtiden.
  • På Searchia är vi specialisten på IT-specialister. I stället för att fokusera på arbetsgivares annonser, så tar vi oss an rollen som agenter åt dig som arbetar som specialist inom främst it-branschen.

    Vi tycker oss se att det blir allt vanligare att ta hjälp i vardagen med exempelvis hemkörda matkassar. Men varför kan inte man få hjälp i karriären också? Det kan vara ganska krävande att byta jobb, och då underlättar det om man har en personlig agent som lär känna dig och vet vad du vill ha om du kommer till läget att du vill byta arbete, säger Hanna Fjällström, rekryteringskonsult på Searchia i Umeå.


    Vi arbetar med rekrytering av specialister inom IT, exempelvis backend-utvecklare, frontend-utvecklare, scrum masters och projektledare. Hos oss får du en personlig agent som med din personlighet, erfarenhet och värderingar i fokus hjälper dig mot ditt nästa drömjobb.

    Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten. För mer detaljer, läs här.